Vauxhall Corsa E Forum banner

Geen geluid op een audio-ingang!

187K views 55 replies 47 participants last post by  stansrc50  
#1 ·
Hallo allemaal,
Ben vandaag in mijn Corsa excite gestapt om naar mijn werk te gaan... En heb geen geluid van het intellilink-systeem. Dacht dat het mijn iPod was, maar niets van DAB, normale radio of van mijn telefoon (dus geen oproepen).
Onstar gebeld en dat werkte, dus zeker niet mijn speakers.
Is er een update geweest of iets dat dit veroorzaakt kan hebben? Het is erg frustrerend!

Proost!

#2 ·
Het zal waarschijnlijk weer werken als u de auto vergrendelt en ervoor zorgt dat het laatste rode lampje (remsymbool) na ongeveer 30 seconden uitgaat.

Alle intellilink-problemen verdwijnen meestal nadat de auto heeft "geslapen". Laat ons weten of het hersteld is.

Ik heb ook een optie ontdekt om terug te zetten naar de fabrieksinstellingen in Instellingen/Radio-instellingen die mogelijk kan helpen, maar dan gaan alle voorkeuzes en BT-koppelingen verloren.

#9 ·
Ik ben absoluut een garantieartikel. Ik heb mijn hele R3 intellilink onder garantie laten vervangen. Helaas was de nieuwe in alle opzichten identiek.
Als de volumeknop in het midden onderaan zit, is het een R4 en die updaten soms vanzelf via de ether. Als het zichzelf niet herstelt na een nachtje uitschakelen met deuren op slot, kun je proberen de negatieve accupool 30 minuten los te koppelen of het voor een garantiereparatie in te leveren.

#11 ·
Sare1976 said:
Hallo allemaal, ik weet niets van auto's, maar mijn zoon heeft een nieuwe Corsa Limited Edition, heeft geen audio, zelfs niet op zijn knipperlichten, Vauxhall heeft geen idee, en hij kan onstar niet bellen omdat hij geen geluid heeft, heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Tia
Alle bekende oplossingen zijn al eerder in deze thread gepost. Helaas niets nieuws toe te voegen. Bel onstar op 020 3788 0788

#12 ·
Hallo allemaal,
Ik had ongeveer een half jaar geleden precies hetzelfde probleem, dus ik weet niet zeker meer hoe het precies is opgelost, maar ik heb het naar een dealer gebracht waar ik het had gekocht en ik werd geholpen door een van de VX-medewerkers. Wat hij deed om het probleem op te lossen, was het systeem volledig uitschakelen door de aan/uit-knop ingedrukt te houden, het vervolgens weer in te schakelen en vervolgens de skip-knop rechts of links (sorry, ik kan het me niet echt herinneren) ongeveer 10-15 seconden ingedrukt te houden, blijkbaar was het een soort harde reset en de muziek begon meteen weer af te spelen vanaf de radio. -Ben

#30 ·
Hoi allemaal,
Ik had precies hetzelfde probleem ongeveer een half jaar geleden, dus ik weet niet zeker meer hoe het precies is opgelost, maar ik heb het naar een dealer gebracht waar ik het kocht en ik werd geholpen door een van de VX-medewerkers, wat hij deed om het probleem op te lossen, was het systeem volledig uitschakelen door de aan/uit-knop ingedrukt te houden en het vervolgens weer in te schakelen, daarna hield hij de skip-knop rechts of links (sorry, kan het me niet echt herinneren) ongeveer 10-15 seconden ingedrukt, blijkbaar was het een soort harde reset en de muziek begon meteen weer af te spelen van de radio. -Ben
Bedankt, dit heeft voor mij gewerkt. 😊

#14 ·
Dit is gebeurd met mijn 65 plate corse 1.4 turbo. Ik bracht hem naar mijn Vauxhall-dealer en kreeg te horen dat het een bekend probleem is en dat Vauxhall midden in een poging zit om het probleem op te lossen. Als je naar een andere zender gaat en dan weer terug, komt het geluid weer terug. Ik weet dat dat niet ideaal is in een gloednieuwe auto, maar duimen dat Vauxhall zo snel mogelijk met een oplossing komt.

#17 ·
66 Kenteken

Ik heb het volgende gedaan:
  • Uitzetten
  • Aanzetten
  • Power en de rechter Skip-knop ingedrukt houden

Het werkte NIET omdat ik op DAB Radio stond.

Zorg ervoor dat je in de FM Radio modus staat en niet DAB

Zodra ik het in de FM Radio modus probeerde, hoorde ik statische ruis door de speakers.
Ik schakelde terug naar DAB en "Hey Presto!"

Ik hoop dat dit helpt!

#31 ·
66 Plate

• Turn Off

• Turn ON

• Hold Power and Right Skip Button

Zorg ervoor dat je in de FM Radio-modus staat en niet in DAB-modus

Zodra ik het in de FM Radio-modus probeerde, hoorde ik statische ruis door de luidsprekers.

Ik hoop dat dit helpt!
Omg bedankt… had bijna 2 weken geen muziek maar dit werkte x

#18 ·
SuperJayBone said:
66 Plate

• Uitzetten
  • Aanzetten
  • Power en Rechter Skip-knop ingedrukt houden

Zorg ervoor dat je in de FM Radio-modus zit en niet in DAB.

Zodra ik het in de FM Radio-modus probeerde, hoorde ik statische ruis door de speakers.

Ik hoop dat dit helpt!
Bedankt!! Ik heb dit geprobeerd met DAB maar niks, toen las ik je bericht..... TA DAA! Alles weer normaal!
Bedankt, bedankt, bedankt! Ik keek er niet naar uit om met de dealer te discussiëren!!

#20 ·
Lijkt een veelvoorkomende fout te zijn bij de Corsa en andere Vauxhall-auto's. Het is hoogstwaarschijnlijk gewoon een softwarefout. Het is gebeurd met de Corsa van mijn vrienden. De manier waarop we het hebben opgelost, is door naar de FM-radio te gaan, de volgende track-knop lang ingedrukt te houden en het werkte. Ik hoop dat dit sommige mensen helpt. Moet zeggen dat het slecht is dat er geen software-update is uitgebracht om deze veelvoorkomende bug te verhelpen.

#21 ·
SuperJayBone said:
66 Plate

• Uitzetten
  • Aanzetten
  • Power en rechter Skip-knop ingedrukt houden

Het werkte NIET, omdat ik op DAB Radio stond.

Zorg ervoor dat je in de FM Radio-modus zit en niet in DAB.

Zodra ik het in de FM Radio-modus probeerde, hoorde ik statische ruis door de speakers.

Ik hoop dat dit helpt!
Even een bedankje! Heeft enorm geholpen.

#23 ·
Hallo
Ik heb veel van deze berichten gelezen over hoe je audiosound kunt krijgen, maar ik kan er geen een uitvoeren. Ik heb een Corsa als leenauto gekregen en er is helemaal geen geluid. Ik kan niet eens een zender krijgen, zelfs niet op FM. Dus kan ik niet eens een skip-optie krijgen. Elk advies zou nuttig zijn. Geen handleiding bij de auto. Erg frustrerend.

#25 ·
smile2les said:
SuperJayBone said:
66 Plate

• Uitzetten
  • Aanzetten
  • Power en rechter Skip knop ingedrukt houden

Zorg ervoor dat je in de FM Radio modus staat en niet DAB

Zodra ik het in de FM Radio modus probeerde, hoorde ik statische ruis door de speakers.

Ik hoop dat dit helpt!
Bedankt!! Ik heb dit geprobeerd met DAB maar niks, toen las ik je bericht..... TA DAA! Alles weer normaal!
Bedankt, bedankt, bedankt! Ik keek er niet naar uit om met de dealer te discussiëren!!
Hetzelfde gebeurde met mijn 16 plate Corsa. Ik heb net uw aanbeveling geprobeerd en het werkt weer.
Briljant bedankt

#26 ·
Ik had dit weekend hetzelfde probleem waarbij er geen geluid uit de radio kwam en ik de beller niet kon horen, hoewel de telefoon wel overging. Godzijdank vond ik dit forum en volgde ik het onschatbare advies om de negatieve pool van de batterij los te koppelen, wat het probleem gelukkig verhielp.

Uit interesse heb ik vandaag mijn lokale Vauxhall-dealer gebeld waar ik de auto heb gekocht om te vragen of ze een snelle oplossing wisten. Mij werd verteld dat ik de auto moest laten boeken, ze zouden een diagnose uitvoeren die £ 89,50 kost, ja, negenentachtig pond en vijftig pence. Ze zouden dan de fout identificeren en mij een prijs geven om het te verhelpen.

Godzijdank voor forums zoals deze. Veel dank aan degenen die me veel geld hebben bespaard - goed gedaan.